"Oppdag og bruk dine ferdigheter og ditt sivile mot" - en ny måte å styrke unge, vanskeligstilte voksne i Europa på.
Prosjektkonsortiet har som mål å utruste trenere, lærere, pedagoger og ungdomsarbeidere/ledere/peer-educators med innovative tilnærminger, metoder og verktøy for å gjøre unge mennesker i stand til å bli mer aktive i samfunnet.
"Voice UP" gir voksenlærere den metodikken ("Voice UP" Guide for Training) og de ressursene ("Voice UP" Online Training Activities og Voice UP Empowerment Game) de trenger for å kunne undervise vanskeligstilte kvinner som prøver å komme tilbake til arbeidsmarkedet.
Prosjektet vårt legger vekt på å utvide og utvikle kompetansen til lærere og annet personell i effektiv undervisning av lavt kvalifiserte voksne.
MiMi-prosjektet har utarbeidet: Et praksissett for mottakende arbeidsrepresentanter basert på mikrointegrasjon og læringsmateriell, med sikte på å endre deres stereotype måte å tenke på/oppføre seg overfor innvandrerbefolkningen på.
Partnerskapet "Inspiration Elevator" består av organisasjoner fra Norge, Østerrike, Bulgaria og Kroatia. Utgangspunktet for vår felles innsats er å støtte ungdomsarbeidere i å introdusere, organisere og implementere designtenkningsprosesser i deres daglige arbeid med ungdom i risikosonen, noe som vil styrke ungdoms ansettbarhet og sysselsettingsmuligheter.
Utgangspunktet for vår felles innsats er å støtte voksenopplærere i å gi opplæring til vanskeligstilte unge voksne ved hjelp av en metodikk basert på designtenkning og rettet mot samfunnsengasjement og deltakelse.
Psykisk velvære for unge arbeidsledige som er berørt av koronaviruspandemien.
Controverse - innovativ formidling av ferdigheter i debatt og "rettferdig argumentasjon" i voksenopplæringen.
Prosjektet "Hidden Diamonds" kombinerer innsatsen til tre partnere og tilbyr ulike tiltak for å møte de aktuelle utfordringene innen voksenopplæring, likestilling og engasjement blant unge kvinner med innvandrer- og minoritetsbakgrunn fra ulike regioner i Europa.
Vote4U-prosjektet har som mål å forbedre kompetansen til ansatte i voksenopplæringen (lærere, instruktører, trenere, veiledere, rådgivere) for å bedre motivere og forberede innvandrerelever/klienter til demokratisk bevissthet, aktiv deltakelse i valg og samfunnet generelt.
MyCareer prosjektet har som mål å øke kompetanse til frivillige og fagfolk i bruk av utvalgte metoder og verktøy for karriereveiledning, som både er effektive når det gjelder å støtte innvandreres bevissthet om egne ferdigheter og som er enkle å implementere.
NextGen prosjektet har som mål å fremme inkludering, innovasjon og aktivt medborgerskap blant unge med færre muligheter, inkludert migranter, unge med geografiske hindringer og unge med nedsatt funksjonsevne.